Diskussion Grepolis App

DeletedUser378

Guest
Här kan ni lämna era åsikter om Grepolis Appen.

För information läs här.
 

DeletedUser2843

Guest
Vilka funktioner kommer finns på appen som inte finns på toolboxen?
 

DeletedUser

Guest
Ta bort det där jäkla plingandet i appen! Förstör ju hela spelet om alla är inne 24/7. Man kan inte köra KS från längre än 30 min längre ju, riktigt tråkigt och det förstör hela spelet!

Ska ju kunna finnas ett visst överaskningsmoment i spelet!
 

DeletedUser2469

Guest
Måste hålla med svendberg här. Varje gång man loggar in ska man ha en viss oro inom sig vilket gör sedan spelet mer intressant och roligare. Om nu alla kan vara aktiva dygnet runt kommer det inte att vara lika roligt att spela
 

DeletedUser2864

Guest
Skulle gärna se en bra app eller anpassad web version för tablets.
 

DeletedUser2522

Guest
Ta bort det där jäkla plingandet i appen! Förstör ju hela spelet om alla är inne 24/7. Man kan inte köra KS från längre än 30 min längre ju, riktigt tråkigt och det förstör hela spelet!

Ska ju kunna finnas ett visst överaskningsmoment i spelet!

Måste hålla med svendberg här. Varje gång man loggar in ska man ha en viss oro inom sig vilket gör sedan spelet mer intressant och roligare. Om nu alla kan vara aktiva dygnet runt kommer det inte att vara lika roligt att spela

Jag kan ha en app med plingande, men har mina principer så använder webbversionen utan plingplang vid anfall när jag är inne på mobilen. :)
 

DeletedUser

Guest
Kan också instämma om plingandet i appen. Det är ju en funktion som finns i den förbjudna grepo bot'en för datorn också!



Sen har jag lite problem med appen... Det är väldigt svårt att bygga vissa trupper, svärd, ryttare, mytiska (kerb, pegas, manti m.fl) går bra. Ryttaren kan bugga ibland.. hamnen funkar dock bättre.

Men ibland när man vill bygga exempelsvi slungor så hoppar i vart fall min tfn över till att ringa nått nummer? Så då får man trockla sig in via webbversionen för att få ut den trupptyp man vill ha :) (Kör Android versionen)
 

DeletedUser

Guest
ta bort plingandet och göra så man kommer åt översikter.
 

DeletedUser

Guest
Att kunna se belägringar, inkommande, trupper som står där osv hade ju inte varit fel.
 

DeletedUser2503

Guest
Om jag inte bara råkat missa detta, premiefunktioner borde göra skillnad även i appen. man borde t.ex. kunna utnyttja kaptenens funktion att slippa begära från alla bättre. Sedan tydligare var man kan bygga på byggnader och var man rekryterar!

Bort med pling!
 

DeletedUser2832

Guest
Får man fråga vad som kommer vara annorlunda för appen än Toolboxen? :)
 

DeletedUser

Guest
Jag skulle vilja undra när denna App kommer?

Du får undra när den kommer men det enda vi vet just nu är att den ska komma under sommaren. Sen kan ju alltid utvecklande av appar ta kortare eller längre tid beroende på vilka svårigheter som de stöter på.

Får man fråga vad som kommer vara annorlunda för appen än Toolboxen? :)

Toolboxen har många begränsningar vilket gör det svårt att på ett smidigt sätt spela på mobilen utan den är mer till för att spelare på ska kunna fixa något litet när man inte har tillgång till dator. Tanken är att det via appen ska gå att spela ordentligt så du kan ta med dig Grekland till havet.
 

DeletedUser

Guest
Ta bort det där jäkla plingandet i appen! Förstör ju hela spelet om alla är inne 24/7. Man kan inte köra KS från längre än 30 min längre ju, riktigt tråkigt och det förstör hela spelet!

Ska ju kunna finnas ett visst överaskningsmoment i spelet!
Tar man bort pinglandet bör man ta bort möjligheten att skicka anfall mitt i natten när gamla tanter vill sova! Är även lite rättvisare för de som kanske inte sitter framför datorn hela tiden. (Gäller iofs inte mig.) Men allvarligt - många har satt i system att utnyttja natten för att anfalla och det tyder på att man kanske inte är bästa strategen. Är det inte roligare att slåss lite face-2-face än att smyga sig på anständigt folk missinassen?
 

DeletedUser

Guest
Tar man bort pinglandet bör man ta bort möjligheten att skicka anfall mitt i natten när gamla tanter vill sova! Är även lite rättvisare för de som kanske inte sitter framför datorn hela tiden. (Gäller iofs inte mig.) Men allvarligt - många har satt i system att utnyttja natten för att anfalla och det tyder på att man kanske inte är bästa strategen. Är det inte roligare att slåss lite face-2-face än att smyga sig på anständigt folk missinassen?

Det du vill är alltså att Grepolis helt ska anpassas efter de som jobbar 8-16?
Nu är det så att det finns de som jobbar annorlunda tider och är vakna på natten osv därav ska det vara fullt möjligt att attackera oavsett tid på dygnet. Redan nu så bestraffas nattarbetare på så sätt nattbonus och annat inte sträcker sig till dagen när de sover. Angående att det är modigt osv att möta andra face 2 face så är det även korkat då försvararen har stora fördelar i spelet.
 

DeletedUser

Guest
Det du vill är alltså att Grepolis helt ska anpassas efter de som jobbar 8-16?
Nu är det så att det finns de som jobbar annorlunda tider och är vakna på natten osv därav ska det vara fullt möjligt att attackera oavsett tid på dygnet. Redan nu så bestraffas nattarbetare på så sätt nattbonus och annat inte sträcker sig till dagen när de sover. Angående att det är modigt osv att möta andra face 2 face så är det även korkat då försvararen har stora fördelar i spelet.
inte ska väl en moderator kalla folk korkade som skriver trevliga inlägg med sina åsikter? inte vill jag straffa nattarbetare heller men vissa spelare och allianser sätter i system att bara anfalla nattetid och det tycker jag är trist och jobbigt
 

DeletedUser

Guest
inte ska väl en moderator kalla folk korkade som skriver trevliga inlägg med sina åsikter? inte vill jag straffa nattarbetare heller men vissa spelare och allianser sätter i system att bara anfalla nattetid och det tycker jag är trist och jobbigt

Menade givetvis inte att du är korkad men anser det vara korkat att anfalla en spelare man vet är inne som i lugn och ro kan sitta och kolla tider på anfallen och på så sätt sortera ut KS osv.

Sen är det klart att vissa sätter i system att anfalla på morgonen då det är relativt liten chans att målet är inne och kan få dit deff i tid. Men nu är ju detta ett spel och om man då vill och kan avsätta mer tid än vad motståndaren gör för att få en fördel i spelet så kanske man förtjänar att få denna?
 
Senast redigerad av en moderator:

Skaparn

Member
Jag tycker pingande kan vara. Det gör dessutom att folk kan spela face2face. Ingen behöver sitta vid datorn 24/7. Rättvist helt enkelt.

Det är som det mesta i detta spel. Man får anpassa sig utifrån förutsättningarna, den som inte vill eller kan slutar spela. Så har det varit sen start.
 

DeletedUser

Guest
jag anser plingandet vara fel. det ska finnas en viss nivå av osäkerhet, det är ju ett aktivitetsspel! med plingandet kan man vara helt inaktiv och gå in och deffa ut anfall direkt!


att det kommer upp ett meddelande är jag inte emot, det blir motsvararande dom blinkande svärden på datorn. men jag tycker inte det sska plinga till så man Vet att man måste kolla till tfn!


som jag sa tidigarei denna tråd, grepobot'en har anfallsljuds funktion. så lämnar man datorn igång med grepo öppet plingar den då till. samma sak som med tfn, men bot'en är förbjuden och funktionen finns mig veterligen inte på dator versionen av spelet!


så antingen inget (vilket borde leda till mer aktivitet och mer spänning i spelet) eller pling även på datorn!
 

DeletedUser2832

Guest
Hur långt har ni kommit? :)
Sommaren börjar ju ta slut :/
Skulle vara skönt med appen innan allt jobb och skolarbete jobbar :)
 
Topp